Syjunta

Jag har haft syjunta med min ena syster och vår mamma. Vi träffades vid 9-tiden i torsdags och satt och sydde fram till 15-tiden, med avbrott för god lunch och en promenad. Vi hade så roligt, det blev mycket prat och glada skratt! Mitt förslag är att vi ska träffas en gång i månades och sy tillsammans eftersom det är mycket roligare att sy tillsammans än ensam. I torsdags sydde vi små dockor från boken "Tildas trädgård" av Tone Finnanger.

Det är roligt att se att dockorna blir så olika trots att man har utgått från samma mönster.

Här är min docka...

image447


Här är min systers docka som håller i en liten hjärtkudde...

image448


Slutligen mammas docka som blev en skurtant...

image449

Kommentarer
Postat av: cattis

Älskar själv att sy. Men några tilda dockor har jag inte sytt än..skulle behöva mer tid! Jättefina dockor! =D

Postat av: Elina

Vad mysigt att sitta och sy tillsammans!

2008-01-23 @ 21:19:03
URL: http://elinasblandning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback