Ljusbord

Jag fick en idé en kväll på hur jag på ett enkelt sätt skulle kunna tillverka ett eget ljusbord. Jag har länge önskat mig ett ljusbord (för det är ju alltid mörkt ute när jag ska rita av mönster mot fönstret!) men de är ju så dyra i inköp...
Jag fick lite hjälp av min käre far. Lådan med glaset är ett tittskåp som jag har köpt på IKEA för en mycket billig penning, sladden och lamphållaren hade min far, men först hade jag tänkt ta sladden och lamhållaren som vi använder till julstjärnan. Min far borrade ett hål, satte i lamphållaren och lade lite aluminiumfolie som skydd för värmen i botten...sen var det klart! Fungerar utmärkt!!!:)

ljusbord

Kommentarer
Postat av: Lena i Nynäshamn

Vilket smart ljusbord, då vet jag vad jag ska handla på IKEA nästa gång.

2006-08-13 @ 15:10:33
Postat av: Karin i Östersund

Vilket jättebra ljusbord, ska genast beställa ett av KM

2006-08-13 @ 18:34:15
Postat av: Katarina

Fin sida du har! Och vilken bra idé med ljusbordet!

2006-08-13 @ 22:20:29
Postat av: Gunnel Svensson

vilken bra ide!

Postat av: Jens

Fick en bra idé av din idé!



Ikea har ljuslister som heter Dioder (finns i flerfärgat och vitt ljus), ta dom och sätt i en låda med nån form av plexi eller glas över :D ingen värme ;)

2010-08-05 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback