Tusen tack...

för alla fina kommentarer om mina kort med collagestämplar från Crafty Individuals. Jag blir så himla glad och rörd!

Jag har fått några frågor som jag tänkte besvara...

Hur kan du göra så många kort på en gång?
Jag är effektiv!   Inte alltid men många gånger när jag gör kort så är det på "löpande band". Jag plockar fram alla stämplar som jag ska använda och stämplar upp dem. Jag låter stämpelfärgen torka och sen färglägger jag de motiv som ska färgläggas eller sprejar Glimmer Mist på de som ska ha det...

Därefter tejpar jag upp alla motiven på fotomattor och väljer kortstommar. Ofta har jag redan fägdigskurna och bigade kortstommar liggande i en hög. Jag använder nästan uteslutandepapper från min spillåda vilket underlättar för då är många pappersbitar redan i lagom storlek så de är bara att tejpa fast på kortstommen. Jag sätter fast stämpelmotivet och dekorerar kortet...KLART!

Hur lyckas du få så fina tryck?
Jag fick ett tips av netha på PaperMaze att använda Versafine och det är en favorit sedan länge. Jag använder också VersaColor vilket också ger ett bra tryck.

Hur lyckas du med Glimmer Misten?
Jag sprejar direkt på stämpelmotivet (tänk på att använda en vattenfast stämpeldyna) och torkar av överflödet med en gammal handduk sen får det ligga och torka en ganska lång stund.


Avslutar med att visa ett kort som jag har gjort till månadsutmaningen på Svensk scrapbooking...


Stämpel: Crafty Individuals

Nu ska jag snart börja packa för på lördag ska jag på
ScrapMara i Täby och gå en kurs som Lucy håller i...det ska bli sååå himla kul!

Tjingeling!
     ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: clarellis

Åh dessa stämplar var ju underbara...fina kort har du gjort.

Postat av: Elina

Oh, så snyggt motiv och så snygg text! Varifrån kommer texten! Det var verkligen ett jättehärligt kort.



Hoppas du får en trevlig pysselhelg!

2008-10-25 @ 02:25:55
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback