En sorglig dag!

För knappt 1 1/2 år sedan flyttade vår hund Hampus till Andreas nere i Småland för att han inte längre kunde bo hos hos. Men det har inte gått en dag utan att vi har tänkt på Hampus och Ellen säger ofta "vår hund bor hos Andreas". Hampus drabbades av Erlichia, en fästingsjukdom sommaren 2005 och fick en förslappad matstrupe. Han har aldrig blivit riktigt bra efter det och nu hade han blivit så dålig så att det enda rätta var att han skulle få somna in...

Det är så sorgligt...

image652


När vi gick hem från Förskolan idag så såg Ellen ett flygplan.
Ellen frågade vem åker där i flygplanet?
Jag vet inte, svarade jag.
Ellen sa...jag tror att det är Hampus som flyger upp till himlen...image653

Kommentarer
Postat av: Din vän jenny

Vilken fin lo!
Sänder en stor KRAM till dig=)

//Jenny

Postat av: Lilo

KRAM!!! Ett jättefint bidrag och vilken gripande text. Förstår att saknaden är stor!!!

2008-05-08 @ 22:35:36
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: zizzi

Jättefin LO
Kramar från mig!!!

2008-05-08 @ 23:23:46
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Tette

Oh, så tråkigt med Hampus, men som sagt ibland är det bäst det som sker.

2008-05-09 @ 21:55:53
URL: http://ogonblicken.blogspot.com
Postat av: Carina W

Hej!
Vilken fin Lo du gjort.Blir så berörd av det finna du skriver.Förstår precis hur du känner dig!
Klart det var Hampus som flög till himlen!

Kram!

2008-05-10 @ 11:24:45
Postat av: Bea

ÅÅ vilken underbar blogg du har! Hittade hit av en slump och fastnade verkligen med en gång. Jag är en hobby-scrappare som skulle behöva lite hjälp. Jag gör ju egna album men har hittills inte använt bokstäver men skulle naturligtvis vilja göra det för att förhöja effekten av scrappingen. Men hur gör jag? vad behöver jag?

2008-05-10 @ 23:44:42
Postat av: Susanne

Jag tänker på er - det är baksidan med att ha djur. Skickar en STOR kram till er. Mycket snygg LO.
Susanne

2008-05-12 @ 08:07:39
URL: http://www.eleocharispyssel.blogspot.com
Postat av: Tin@

Saknad som är så stor, gör ont i hela hjärtat. Men det känns lite lättare för vad dag som går, även om det ibland känns mycket tungt.
Tänker på dig och skickar dig en tröstande kram.
Tin@

2008-05-12 @ 09:21:34
URL: http://www.tinadesign.blogg.se
Postat av: Bodil

Ja det här var för sorgligt. Jag har haft hund hela livet och varit med om avsked flera gånger. Jag har irländska settrar 2 stycken. Senaste avskedet var för 4 år sedan då vår unghund hade fått en tumör i bakbenet så illa att det inte gick att åtgärda. Hon blev bara 2½ år. Visst är det tungt, men sorgen lättar så småningom. I ert fall blev det ju nästan avsked två gånger. Först flytten till Småland och sedan det här definitiva.
Kram från en som förstår hur det känns

2008-05-13 @ 22:07:35
URL: http://www.frugredelinsdillen.blogspot.com
Postat av: Elina

Så fint du har fångat det svåra, tunga. Varm kram!

2008-05-14 @ 16:38:44
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

Vilken fin hund:-) Vi hade också en hund en gång som hette Hampus... pappa lät han somna in 2003. Saknar honom mkt.
förstår er saknad av hunden. kramar

2008-05-28 @ 23:38:15
URL: http://lejonberghjorth.blogspot.com
Postat av: Marie Gustavsson mormor till Hampus

Har inte varit inne på din "sida" på länge,vilken chock lilla Hampus finns inte längre.Tänk jag var ju hans "mormor" eftersom han kom före lilla Ellen.Förstår att saknaden är stor.Hampus har en stor plats i mitt hjärta,glömmer honom aldrig.Kram till er alla tre Ellen,Magnus o Helen.

2008-06-04 @ 10:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback