Grattis Johanna!

Idag fyller min andra lillasyster 24 år och vi har varit och firat henne med mycket gott fika, sång och presenter. Hipp, hipp hurra!

Jag var tillbaka på sjukhuset några dygn denna vecka men blev utskriven i fredags eftermiddag. Jag var sååå glad över det och glad över att jag var så pass bra i magen att jag orkade gå några timmar på Syfestivalen på Sollentuna mässan i går. Jag var inte riktigt mig själv...men jag hade väldigt roligt...men OJ så trött jag var efteråt!

Jag köpte 10 ProMakerpennor på mässan med hjälp av Tina på
Kortmakaren. Oj, sa jag...hur kommer det att gå att måla med dem när Ellen ska vara med...hon vill ju också pyssla. Men då kom Tina med den briljanta ideén att jag kunde ju låta Ellen måla med den breda sidan av pennan för jag kommer ju mest att använda den smala. Under tiden som min kära make lagade mat så gjorde jag och Ellen ett var sitt grattiskort till Johanna och då testade vi mina nya tuschpennor. Ellen blev överlycklig att hon fick använda samma pennor som jag och det gick så bra! Tack Tina för ideén!♥

Så här blev mitt kort till min lillasyster...

image499

Stämpeln är från hÄnglar och är målad med ProMakers.

image500

Ellen har gjort sitt kort nästan helt själv! Hon har skurit papprena själv, stämplat, målat, chalkat eller "taggat runt" kanten som hon kallar det och satt fast allt. Jag skulle hjälpa henne med att rita strecken för det kunde hon inte sa hon och så har jag satt fast tejpen på baksidan av alla papprena samt satt fast en brads för att visa hur man skulle göra. Visst blir hon bara duktigare och duktigare min 3 1/2 åring! Very Happy


Återkommer i morgon med att visa presenten som Johanna fick...

Kommentarer
Postat av: zizzi

Vilka fina kort ni fick till! Kul ändå att du kom iväg en liten stund på mässan!
Kramar cissi

Postat av: Tin@

ÅH! vad glad jag blir att Ellen fick lika mycket glädje av pennorna som du...det syns att hon är en kortmakares/scrappares dotter, och inte vilken som helst utan DIN!
Härligt att träffa dig i helgen, hoppas att vi ses snart igen.
Kram Tin@

2008-03-03 @ 08:31:45
URL: http://www.tinadesign.blogg.se
Postat av: Maria

Vilka härliga kort ni gjort tillsammans. Visst är det härligt att skapa ihop med sina barn. Blev så oerhört glad att se dig på mässan. Hoppas verkligen att du är rädd om dig och vilar ordentligt. Order från "mamma".
Kram!

2008-03-03 @ 11:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback