MidsommarCropen

Förra veckan var det MidsommarCrop på Svensk Scrapbooking. Det var jätteroliga utmaningar! Jag hann pyssla en massa. Bl.a. en hel hög kort.


Ett kort med både stämpling och paperpiecing...
 

Stämpeln kommer från hÄnglar och den stora blomman har jag ritat och klippt ut i mönsterpapper.


Ett kort med en motivstämpel med inspiration från en annons...



Stämpeln kommer från Kickis Pyssel.


En dubbellift - man skulle lifta två kort samtidigt...


Stämpeln "Wilma som pippi" kommer från Kortmakaren.


"Kärringen mot strömmen" -  ett julkort mitt i sommaren...


Stämpeln är en "Flisan" som Jenny Åhlund har ritat.


Stansa vilt...


Här har jag använt min fyrkantiga punch och QK dies.


Ett kort  med minst 4 olika stämplar varav en textstämpel...


De 5 motivstämplarna kommer från Magnolia. Textstämpeln kommer från Kickis Pyssel.


Använd minst 5 band eller garn på alstret...


Här har jag gjort min specialare...häftat fast en massa band. Fjärilen i filt fick lite glitterlim på sig.


Ett kort med en egengjord tag och med doodling...



Detta är ett "man tager vad man haver"-kort...dvs. gjort på sådant som låg framme på bordet.


Inspireras av en bild på ett barnlinne...


En egenritad figur med inspiration av linnet.


En kort skiss...


Här använde jag en stor blomma som dekoration istället för en stämpel. Textstämpeln kommer från Kortmakaren.


Ett kort i färgerna gult, grönt och vitt...


Dessa underbara stämplar kommer från Kickis Pyssel.


Ja det var alla korten....
I morgon visar jag alla layouter som jag gjorde under MidsommarCropen...

Välkommen tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Suz

Herre jösses vad många och fina kort! Kommer tillbaka i morgon och får se mer!

//Suz

Postat av: Karolina (karehed)

Du har då verkligen varit produktiv! =D Vilka härliga kort du gjort. Min favorit är det med alla band fasthäftade, jättesnyggt!

Ser fram emot dina layouter! :0)

2008-06-23 @ 21:50:16
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Hej!!

Jag gillar ALLA dina kort! Vad fantastiskt mycket fint du har gjort!

Jag tycker speciellt mycket om din oranga figur! Ursööööt,

kram kram

2008-06-23 @ 22:07:01
URL: http://www.veronicasscrap.blogspot.com
Postat av: Adéle

Oj oj oj vad mycket snyggt du hade här i din blogg. Längesen jag var in här... Du är så himla duktig. Gillar verkligen muffinsboken lite längre ner i bloggen. Vilket jobb! Nån gång ska jag också sätta mig och göra en sån!

Ha en fin kväll!

2008-06-23 @ 22:29:15
URL: http://adeleo.blogg.se/pyssel
Postat av: Cath.

Oj, vad mycket du hunnit med!

Ditt bidrag till det utstansade var helt klart outstanding! Men alla kort du gör är fina! Visst är det kul med utmaningar?

Ska bli spännande att se layouterna så jag kikar förbi snart igen...

Kram.

2008-06-23 @ 22:41:27
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Har kollat runt en stund på din sida. Det är så kul att se vad andra pysslar med. Good work.

2008-06-23 @ 23:50:55
URL: http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback